Auto uzturēšana
Dīzeļdzinēja priekšrocības

Dīzeļdzinēja priekšrocības

Ekonomiskais dīzelis vai mūsdienīgais benzīns? Ar šo jautājumu nākas saskarties pilnīgi visiem jauna automobiļa kārotājiem. Lai izvēlētos visoptimālāko variantu savām vajadzībām ir rūpīgi jāizvērtē, cik kilometrus dienā ir plānots nobraukt, proti, kāds būs Tava auto aptuvenais degvielas patēriņš. Auto eksperti piebilst, ka dīzeļdzinējs parasti sāk atmaksāties jau pēc 40 000 km nobraukuma. 

 

Šoreiz octas.lv Tev piedāvā apskatīt vairākas dīzeļdzinēja priekšrocības, kā arī gāzt mītu par dīzeļdzinēja darbības izraisīto kaitīgo izmešu daudzumu.

 

Dīzelis – drošāka degviela

 

droša degviela

 

Dīzeļdzinējs ir iekšdedzes dzinējs, kurā degviela jeb dīzelis tiek aizdedzināts augstas kompresijas rezultātā. Šis process būtiski atšķiras no benzīna un gāzes dzinējos notiekošajiem procesiem, kuros degvielas maisījumi tiek aizdedzināti ar dzirksteles palīdzību. 

 

Dīzeļdzinēja ekspluatācija tiek uzskatīta par drošāku nekā, piemēram, ar benzīnu darbināmā dzinēja izmantošanu, jo dīzeļdegviela neizdala viegli uzliesmojošus tvaikus. Fakts, ka dīzeļdegviela neekspoldē, autovadītājam pavisam noteikti sniedz papildu drošības sajūtu, pārvietojoties ar savu transportlīdzekli ikdienā.

 

Mazāks degvielas patēriņš

Itin bieži dīzelis un dīzeļdzinējs tiek izvēlēts vadoties pēc finansiāliem apsvērumiem. Ikviens šoferis ir ieinteresēts patērēt mazāk degvielas un tādējādi ietaupīt arī savus līdzekļus. Ir pavisam droši sacīt, ka dīzeļdzinējs patērē mazāk degvielas nekā ar benzīnu darbināms dzinējs. Vidēji šis degvielas patēriņš varētu būt apmēram par 30 % mazāks. Šis cipars ir visai pārliecinošs. Arī pats dīzelis parasti ir cenā pieejamāks par benzīnu, kas savukārt palīdz ietaupīt vēl vairāk līdzekļu. Ietaupīto līdzekļu daudzums, protams, ir atkarīgs no katras degvielas uzpildes stacijas uzcenojuma, taču nevar nepiekrist tam, ka ietaupīt vienmēr ir patīkami.

 

Salīdzinot abu dzinēju darbības efektivitāti, dīzeļdzinējs ir par veseliem 15 % efektīvāks nekā benzīna dzinējs. Ar dīzeļdzinēja mehānisma palīdzību aptuveni 45 % degvielas enerģijas tiek pārvērsta mehāniskajā enerģijā. Šī augstā darbības efektivitāte pārliecinoši norāda uz zemāku degvielas patēriņa līmeni.

 

Ilgāks kalpošanas mūžs

Vēl viens iemesls, kāpēc tik daudz autovadītāju dod priekšroku tieši dīzeļdzinējam, ir tā ilgais kalpošanas mūžs. Auto jomas eksperti norāda, ka dīzeļdzinējs spēj kalpot gandrīz 2 reizes ilgāk nekā ar benzīnu darbināms motors. Tas ir izskaidrojams ar dīzeļdzinēja uzbūvē izmantotajām augstākās izturības detaļām un to, ka izmantojamajai degvielai ir lieliskas lubrikācijas funkcijas. Auto īpašniekam šis faktors ir īpaši labvēlīgs, jo izturīgāks dzinējs nozīmē mazākas uzturēšanas izmaksas.

 

Mazs kaitīgo izmešu daudzums

Sabiedrībā dīzeļa apzīmējums nereti izsauc satraukumu  par paaugstinātu CO2 izmešu daudzumu, taču tas ir tikai mīts. Mūsdienu kompresijas aizdedzināšanas motori ir aprīkoti ar dažādiem konstruktīviem risinājumiem, kas, tieši pretēji, veido mazāku kaitīgo izmešu daudzumu. 

 

Šeit noteikti jāatzīmē, ka lielu lomu spēlē arī pašas degvielas kvalitāte. Ieteicams iespēju robežās izvēlēties kvalitatīvu jaunākās paaudzes dīzeļdegvielu no uzticamiem tirgotājiem, lai izmešu daudzums patiesi būtu mazāks nekā automašīnai, kas darbināma ar benzīna motoru.

 

Spēcīgs pretinieks benzīna motoram

 

benzīna dzinējs

 

Daži autovadītāji mēdz apgalvot, ka dīzelis jaudas ziņā nav salīdzināms ar benzīna motora sniegtajām iespējām. Tā pavisam noteikti nav taisnība. Dīzeļdzinēji spēkratam piedāvā spēcīgu griezes momentu arī pie salīdzinoši zemiem apgriezieniem. Tas automobilim ļauj sasniegt vienmērīgu un jaudīgu paātrinājumu gan apdzīšanas, gan braukšanas uzsākšanas posmā. 

 

Neskatoties uz to, ka vēsturiski dīzeļdzinējs savu jaudu ir attīstījis lēnāk nekā benzīna dzinējs, musdienās tas viss tiek kompensēts ar moderno tehnoloģiju palīdzību. Jaunākās paaudzes dīzeļdzinēji garantē jaudīgu un efektīvu pārvietošanos. Dīzeļdzinēji vēl arvien progresē tehnoloģijas attīstības ziņā, tāpēc runāt par dīzeļdzinēja mehānisma novecošanos noteikti nav tā vērts.

 

Droša braukšana

Latvijas tirgū dīzeļdzinējs ir gana pieprasīts. Statistika uzrāda, ka aptuveni 60 % automašīnu, kas pārvietojas pa mūsu valsts ceļiem, ir aprīkotas tieši ar dīzeļdzinējiem. Atceries, ka neraugoties uz dīzeļdzinēja salīdzinoši mazo degvielas patēriņu, jāpiedomā arī pie disciplinētas braukšanas – tā noteikti atmaksāsies! 

 

Pastāvīgi iegādājoties obligātās apdrošināšanas polisi un neizraisot ceļu satiksmes nagadījumus, Tava riska pakāpe jeb bonus malus klase spēs būtiski ietekmēt OCTA polises cenas nākotnē. Vairāk par bonus malus sistēmu un tās 17 riska klasēm lasi šeit.